REGULAMENT DE ORGANIZARE
I. Dispoziţii generale
1.
Ministerul Culturii, Ministerul Afacerilor Externe, Institutul Cultural
Român şi Uniunea Arhitecţilor din România lansează concursul pentru
selectarea proiectelor care vor reprezenta România la cea de-a 14-a
ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Arhitectură - la Biennale di Venezia, denumit în continuare Concursul.
2. În anul 2014, proiectele care vor reprezenta România la cea de-a 14-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Arhitectură - la Biennale di Venezia, denumită în continuare Bienala, la secţiunea Participări Naţionale,
se vor realiza în două spaţii expoziţionale: Pavilionul României din
Giardini della Biennale şi Noua Galerie a Institutului Român de Cultură
şi Cercetare Umanistică de la Veneţia.
3. Comisarul participării României la Bienală este
doamna Monica Morariu din partea Ministerului Culturii, iar
vicecomisari sunt domnii: Alexandru Damian, din partea Ministerului
Afacerilor Externe şi a Institutului Cultural Român, şi Bogdan Tofan,
din partea Uniunii Arhitecţilor din România.
4. Scopul fundamental care generează şi guvernează organizarea Concursului îl reprezintă asigurarea, prin confruntare profesională, a unei înalte calităţi a participării României la Bienală.
5. În vederea îndeplinirii scopului Concursului
vor fi constituite o Comisie de selecţie şi o Comisie de soluţionare a
contestaţiilor. Componenţa Comisiilor, precum şi regulamentele de
organizare şi funcţionare ale acestora vor fi stabilite prin ordin al
ministrului culturii şi patrimoniului naţional.
6. Datele de desfăşurare a Bienalei sunt:
a) 5-6 iunie 2014: pre-vizionare;
b) 7 iunie 2014: deschidere pentru public;
c) 23 noiembrie 2014: închidere.
II . Date generale despre Bienală
Bienala
de la Veneția este un eveniment de primă importanță în viața artistică
internațională, încorporând expoziții și dezbateri din artă, film,
muzică, teatru și arhitectură. La început înglobată în cadrul Expoziţiei
Internaţionale de Artă, Expoziţia Internaţională de Arhitectură a
început să se emancipeze în anul 1980. De atunci, ea a crescut ca
importanță, complexitate și amploare și a căpătat sensul unui moment
unic de reflecție asupra profesiunii, dar și un important eveniment
mediatic, cu mare audiență.
Bienala numără din ce în ce mai
mulți vizitatori, interesul ei depășind limitele strict profesionale (în
2012 a atras cca. 178.000 de vizitatori, depășind cu mult numărul de
vizitatori înregistrat la ediţia dedicată artei din 2011). De-a lungul
întregii perioade, Bienala și-a căutat o expresie proprie, sub semnul
notorietății și înclinațiilor specifice directorului fiecărei ediții,
parcurgând teme și proiecte curatoriale foarte diverse.
În opinia lui Paolo Baratta, președintele Fundaţiei Bienalei, în ultimii ani, identitatea specific arhitecturală a Bienalei
a intrat din nou în umbra celei dedicate artei. Acesta este unul dintre
motivele pentru care arhitectul Rem Koolhaas a fost numit director al
ediției din 2014, pentru a răspunde căutării unei identități a
profesiunii, precum și aspirației ca Expoziţia Internaţională de
Arhitectură să se bazeze pe o cercetare de calitate exprimată în
conținutul și organizarea pavilioanelor, o cercetare care să lărgească
scopul și importanța evenimentului.
III. Temă
1. Directorul ediției din 2014 a Bienalei, arhitectul Rem Koolhaas a ales tema generală Fundamentals, fundamente ale arhitecturii (Anexa A). Modernitatea fiind o dimensiune fundamentală a arhitecturii, el invită toate pavilioanele naționale să răspundă temei Absorbing modernity. 1914-2014, care se poate interpreta atât ca Modernitate absorbantă, cât și ca Absorbind modernitatea (a se remarca aici gerunziul absorbind care
pune accent pe ideea de proces, devenire, acumulare, mecanism,
experiment). Spre deosebire de ediţiile anterioare, această sub-temă
este obligatorie pentru toate pavilioanele naționale. În viziunea noului
director, întreaga Bienală devine un larg "proiect de cercetare", în
care răspunsurile la sub-tema Absorbing modernity se vor integra, oferind astfel multiple fațete ale dezvoltării arhitecturale moderne ale ultimului secol.
2.
În viziunea directorului Rem Koolhaas, expoziţia din 2014 va fi o
expoziţie despre arhitectură şi nu despre arhitecţi. De aici și alegerea
titlului de Fundamentals, care se va concentra pe istoria profesiunii
în general, și pe evoluțiile "naționale" ale ultimei sute de ani, în
particular. După câteva ediţii ale Bienalei canalizate pe arhitectura
contemporană, expoziţia din 2014 se va concentra asupra istoriei
arhitecturii, inclusiv evoluţia arhitecturilor naţionale în ultima sută
de ani. Se așteaptă ca această retrospectivă, organizată în trei
manifestări complementare (Pavilionul Central din Giardini della
Biennale – tema Fundamentals, Arsenale – evoluţia modernităţii italiene
şi pavilioanele naţionale – evoluţiile particulare a diferitelor
culturi) să genereze o nouă „înţelegere a bogăţiei repertoriului
fundamentelor arhitecturii, aparent uitat astăzi”.
3. Tema aleasă pentru pavilioanele naţionale Absorbing Modernity: 1914-2014 este
menită să ofere oportunitatea tuturor ţărilor participante de a analiza
ultima sută de ani de arhitectură naţională, cu referinţe specifice
asupra impactului modernităţii.
4. Arhitectura perioadei investigate a
fost puternic modelată de forțe sociale, economice și politice şi
naturale puternice. Ideile, constructorii, arhitecții circulau cu mare
mobilitate, iar ideile avagardei căutau o altă lume, rupând legătura cu
trecutul. În acest context, Rem Koolhaas s-a referit specific la
"modernitate", ceea ce deschide o arie mai largă de perspective de
investigație. Scopul temei alese de Koolhaas este acela de a crea o
viziune globală asupra evoluţiei arhitecturii din ultima sută de ani. În
acest context, fiecare pavilion este încurajat să-și examineze critic
propria istorie și să-și sublinieze propria originalitate într-un mod
care să dea seama despre impactul modernității și, prin aceasta, despre
situația prezentă, în care arhitecturile, care erau cândva specifice şi
locale au devenit interşanjabile şi globale.
5. Participanții la
concurs sunt invitați să reflecte asupra sensului acestei ediții a
Bienalei și să prezinte proiecte curatoriale și de amenajare care să
răspundă specific temei Absorbing Modernity: 1914-2014, în cele
două spații expoziționale: (1) Pavilionul României din Giardini di
Castello și (2) Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi
Cercetare Umanistică de la Veneţia.
6. Proiectul curatorial va trebui să se bazeze pe o idee bine fundamentată științific,
care să poată transmite o dimensiune semnificativă a evoluției
arhitecturale romanesti a ultimei sute de ani. Se va pune accent pe
analiza modului în care arhitectura românească s-a adaptat condiţiei
modernităţii. Date fiind spațiul redus și timpul scurt de cercetare, nu
poate fi vorba de o expunere exhaustivă a istoriei arhitecturale a
perioadei.
7. Participanții la concurs vor trebui să selecteze argumentat un aspect anume al arhitecturii acestei perioade, de exemplu:
o tipologie anume; o personalitate care a traversat și influențat
epoca; un loc anume sau o construcţie anume; opera unui arhitect uitat; o
idee caracteristică care străbate perioada; secvenţe semnificative în
dialog cu modernitatea (această enumerare nu este limitativă).
8. Vor
fi apreciate proiectele curatoriale care caută să descopere amploarea,
specificitatea și eventuala originalitate a absorbției modernității și a
construcției spaţiale moderne românești sub o formă critică bine
argumentată și neretorică. În sensul abordării critice cerute de
orientarea acestei ediții, în care modernitatea e înțeleasă ca un
complex mai larg de idei și experiențe artistice, tehnice, economice,
sociale, vor fi binevenite proiectele care depășesc, "miturile" și
clișeele în circulație în lumea românească, cum ar fi: "unicitatea"
modernismului românesc interbelic ("mai mult modernism în București
decât în orice alt oraș european"), alinierea totală a arhitecturii
românești la experiența europeană, comunismul echivalent cu
funcționalismul, eșecul total al experimentului modernist etc.
a. Nota
bene: În conferinţa de presă de lansare a temei directorul Rem Koolhaas
a dat ca exemplu arhitectura românească în modernitate: „Uitaţi-vă la
arhitecţii români, de exemplu, cum au fost ei influenţaţi de două
curente majore, unul din interior şi unul din exterior, sau cum aici a
fost primul oras iluminat din lume...."
9. Pe perioada Bienalei
se încurajează realizarea, cu sprijinul organizatorilor, a unor
activităţi de tip workshop, seminarii, precum şi orice alte manifestări
culturale considerate relevante (ex.: seri de pian, jazz, balet, dans modern, spectacole de pantomima, etc) care să păstreze un interes permanent asupra participării României la ediţia din 2014 a acesteia.
10. În sprijinul participanţilor, Comitetul ştiinţitific constituit pentru alcătuirea temei
pune la dispoziţia acestora o serie de texte care vin în completarea
temei menţionate în cadrul prezentului regulament (Anexa B).
IV. Condiţiile de participare la Concurs
1. Prezentul concurs este
un concurs public de creaţie, deschis participării autorilor
individuali sau reuniţi în grupuri ori organizaţii neguvernamentale de
profil, care să aibă în componenţă cel puţin un arhitect.
2. Prin participarea la Concurs se presupune că persoanele fizice sau juridice care propun un proiect au calitatea de autor, în sensul Legii nr. 8/1996 privind drepturile de autor şi drepturile conexe,
cu modificările şi completările ulterioare, cu posibilitatea ca, în
situaţia în care proiectul propus va fi selectat, să stabilească,
împreună cu Ministerul Culturii (pentru Pavilionul României din Giardini
della Biennale), respectiv Institutul Cultural Român (pentru Noua
Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la
Veneţia), condiţiile de realizare a acestuia.
3. Participanţii au
dreptul de a pune organizatorilor întrebări sau a cere lămuriri cu
privire la tema şi regulamentul concursului la secretariatul acestuia -
Uniunea Arhitecţilor din România - strada Jean Louis Calderon nr. 48,
sector 2, 020038, Bucureşti; mail: moc.oohay@tcatnoc_rau,
precum şi la Ministerul Culturii – Compartiment Monumente de For Public
şi Arhitectură Contemporană (Bd. Unirii nr. 22, sector 3, 030833,
Bucureşti; tel: 021.222.32.13, mail: moc.liamg@npccm.capfmc)
sau la Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la
Veneţia (Cannaregio 2214, 30121 Venezia, Italia; tel. 0039 041 5242309,
mail: ti.nit@agroitsi).
4. Pentru
păstrarea anonimatului, toate documentele solicitate concurenţilor vor
purta un simbol de identificare format din două litere şi cinci cifre înscrise într-un dreptunghi de 5x3 cm în colţul din dreapta sus al fiecărui document. Acest
simbol va fi acoperit cu hârtie neagră netransparentă pe ambele feţe
ale planşelor şi pieselor scrise, prin lipire pe contur. La
jurizare, se supraetichetează proiectele cu numere curente în funcţie de
ordinea depunerii acestora. Se va specifica pe ambalajul proiectului
titlul proiectului. Pentru identificarea participanţilor, aceştia vor
trimite organizatorilor, ambalat în acelaşi colet cu proiectul,
formularul de înscriere într-un plic alb sigilat. Pe plic se va aplica
acelaşi simbol, de data aceasta neacoperit. Aceste plicuri vor fi
strânse de secretariatul concursului şi vor fi puse la dispoziţia
Comisiei de selecţie doar după selectarea proiectului câştigător.
5. Prin participarea la Concurs,
autorii îşi exprimă acordul cu privire la folosirea de către
organizatori a materialelor depuse în scopuri publicitare/ promoţionale/
editoriale, după finalizarea Concursului şi publicarea rezultatelor finale.
6. Nu pot participa la Concurs,
direct sau indirect, persoanele care au participat la organizarea sa,
în Comitetul Ştiintific constituit pentru alcătuirea temei, la
elaborarea regulamentului, membrii Comisiei de selecţie şi cei ai
Comisiei de soluţionare a contestaţiilor sau membrii familiilor
acestora, până la gradul al doilea de rudenie, inclusiv. Membrii
Comisiilor nu pot primi misiuni profesionale legate de elaborarea
proiectelor care vor fi înscrise în Concurs.
7. Proiectele
depuse nu pot fi făcute publice de către autori decât după finalizarea
procedurii de selectare şi anunţarea proiectelor câştigătoare. În caz
contrar, participantul va fi eliminat din Concurs.
V. Desfăşurarea Concursului, modalităţi de înscriere şi examinare, contestaţii
1. Înscrierea la Concurs se va realiza fără taxă, prin depunerea
documentaţiilor la sediul Uniunii Arhitecţilor din România din strada
Jean Louis Calderon nr. 48, sector 2, cod 020038, Bucureşti, sau prin
transmiterea acestora prin poştă la aceeaşi adresă. Documentaţiile
transmise prin e-mail sau fax, cele incomplete, cele care nu respectă
cerinţele impuse de organizatori sau cele care vor ajunge la U.A.R. la o
dată ulterioară datei de 15 noiembrie 2013 (ora 17.00), indiferent de modalitatea de transmitere, nu vor fi luate în considerare.
2. Participanţii pot depune documentaţii pentru spaţiul Pavilionului României din Giardini della Biennale, pentru spaţiul Noii Galerii a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia
sau pentru ambele spaţii, cu menţionarea, în formularul de înscriere şi
pe ambalajul proiectului, a spaţiului/spaţiilor pentru care este
realizat proiectul.
3. În cazul în care acelaşi autor/aceeaşi echipă
depune mai multe proiecte, pentru fiecare proiect în parte se va
completa câte un formular de înscriere, iar acestea vor fi ambalate
separat.
4. Documentaţiile depuse trebuie să cuprindă obligatoriu:
a) Formularul de înscriere (Anexa C);
b) Conceptul
proiectului propus (cu titlu expresiv în limba engleză): susţinerea
teoretică a felului în care vor fi reprezentate arhitectura şi cultura
românească în contextul Bienalei şi modul de încadrare în tema Bienalei –
text format A4, font Arial, marimea 12, max. 2 pagini;
c) Trei
planşe, pentru fiecare proiect propus, indiferent de spaţiul
expoziţional ales, prezentate în format A1 landscape (840 x 594 mm) care
să cuprindă, într-o manieră la alegere, prezentarea proiectului:
scheme de concept, perspective, vederi, detalii relevante, planuri,
secţiuni (minim două: longitudinală şi transversală); atât pentru
Pavilionul României din Giardini della Biennale, cât şi pentru pentru
Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de
la Veneţia, planşele se vor prezenta la scara 1:50;
d) Descrierea
tehnică a proiectului; în selectarea materialelor se va ţine cont de
caracterul expoziţiei şi al spaţiului expoziţional, posibilităţi de
transport, montarea şi demontarea expoziţie (text format A4, font Arial,
marimea 12 – max. 2 pagini);
e) Deviz estimativ necesar implementării proiectului (Anexa D)
în realizarea devizului se vor lua în considerare următoarele
cheltuieli obligatorii (pentru lămuriri privind costurile specifice
organizării proiectelor la Veneţia, autorii se pot adresa Institutului
Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, la coordonatele
menţionate mai sus):
1. producţia lucrărilor
2. organizarea vernisajului;
3. transportul
expoziţiei (dus-întors), instalarea şi demontarea acesteia, inclusiv
operaţiunile de neutralizare a spaţiului după strângerea expoziţiei;
4. modificări temporare ale spaţiului expoziţional (dacă este cazul), care să nu afecteze integritatea acestuia;
5. echipamente multimedia;
6. design
grafic, traducere, tipărire şi diseminare materiale promoţionale :
catalog (pentru proiectul organizat în Pavilionul României din Giardini
della Biennale; catalogul proiectului organizat în Noua Galerie a
Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia va
fi finanţat de Institutul Cultural Român potrivit Cap.VII, art.3),
invitaţii, broşuri, CD/DVD-uri ş.a.;
7. remunerarea echipei de proiect şi a colaboratorilor;
8. comunicare şi PR;
9. prestări servicii;
10. cazarea
membrilor echipei şi a operatorilor de pavilion (care nu pot fi
găzduiţi în spaţiile locative ale Institutului Român de Cultură şi
Cercetare Umanistică de la Veneţia, în conformitate cu prevederile Cap.
VII.4);
11. transportul membrilor echipei;
12. transportul (dus-întors) şi cazarea operatorilor de pavilion (pe toată perioada Bienalei) şi remunerarea acestora;
13. fotografierea expoziţiei
14. organizarea
evenimentelor/acţiunilor care se vor desfăşura în spaţiul expoziţional
pe parcursul Bienalei (dacă este cazul) sau în afara acestuia.
f) Prezentarea partenerilor/colaboratorilor implicaţi în proiect (dacă este cazul);
g) Prezentarea
evenimentelor/acţiunilor care vor avea loc în spaţiul expoziţional pe
parcursul Bienalei (dacă este cazul). De asemenea, dacă este cazul, se
va face o prezentare a instalaţiilor exterioare, realizate în afara
spaţiilor expoziţionale (Pavilionul României din Giardini della
Biennale, Noua Galerie a I.R.C.C.U. Veneţia) (maxim 1 pagină, format
A4).
h) Prezentarea strategiei de promovare a proiectului
5. În elaborarea bugetului proiectului care va fi expus în spaţiul Pavilionului României din Giardini della Biennale, se vor lua în considerare şi cheltuielile prevăzute în Anexa E, parte integrantă a prezentului regulament.
6.
În situaţia în care bugetul proiectului depăşeşte sumele alocate de
Ministerul Culturii, respectiv Institutul Cultural Român (în funcţie de
spaţiul expoziţional ales), este obligatorie menţionarea cofinanţatorilor.
7. Toate
documentele scrise (cu excepţia formularului de înscriere) se vor
prezenta în două exemplare, în limba română şi în limba engleză, font
Arial, mărimea 12. În situaţia în care Comisia va constata că există
diferenţe între cele două texte, cel în limba română va fi luat în
considerare.
8. Toate materialele scrise şi desenate vor fi prezentate şi în format electronic PDF, TIFF sau JPG (CD/DVD/memory stick), anexate
documentaţiei transmise. Organizatorii nu îşi asumă responsabilitatea
pentru imposibilitatea vizionării documentelor transmise în alt format.
9. Calendarul desfăşurării Concursului este următorul:
• Termen furnizare informaţii suplimentare - 18 octombrie 2013
• Depunerea documentaţiilor: termen limită – 15 noiembrie 2013, ora 17:00
• Jurizarea: 18-20 noiembrie 2013
• Anunţarea
publică a proiectelor câştigătoare (www.cultura.ro,
www.uniuneaarhitectilor.ro, www.mae.ro, www.icr.ro ): 21 noiembrie 2013
• Depunerea contestaţiilor: termen limită – 26 noiembrie 2013, ora 16:00
• Soluţionarea contestaţiilor: termen limită – 28 noiembrie 2013
10. Comisia de selecţie a Concursului,
menţionată la Cap.I, art.5, formată din doi specialişti străini propuşi
de Ministerul Afacerilor Externe şi Institutul Cultural Român, doi
specialişti români propuşi de Uniunii Arhitecţilor din România,
comisarul şi cei doi vicecomisari ai participării României la Bienală, va analiza documentaţiile înscrise la Concurs şi va desemna câştigătorii având în vedere următoarele criterii:
a) Conceptul inovator al proiectului şi adecvarea acestuia la contextul general al Bienalei;
b) Fundamentarea
teoretică şi reprezentativitatea conceptului curatorial; claritatea
mesajului şi impactul pe care e posibil sa-l aibă asupra publicului;
c) Înscrierea în cadrul temei şi a direcţiilor generale trasate de organizatori;
d) Fezabilitatea
proiectului: posibilitatea de realizare practică (montare, demontare si
transport); încadrarea în bugetul estimat (raportul între costurile
estimate şi rezultatele aşteptate; relevanţa/ oportunitatea costurilor
propuse pentru implementarea proiectului).
11. Membrii comisiei de selecţie vor acorda, pentru criteriile stabilite la cap. V, art. 11, punctaje astfel:
Criteriul Specialişti Comisar/Vicecomisari
a) 0-30 0
b) 0-20 0
c) 0-20 0
d) 0-30 0-30
TOTAL 0-100 0-30
12.
Lista propunerilor prezentate, punctajele obţinute şi proiectele
declarate câştigătoare, cu motivarea alegerii acestora, vor fi făcute
publice, la finalul procedurii de selectare, pe paginile de internet ale
Uniunii Arhitecţilor din România (www.uniuneaarhitectilor.ro),
Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional (www.cultura.ro),
Ministerului Afacerilor Externe (www.mae.ro) şi Institutului Cultural
Român (www.icr.ro).
13. În ordinea punctajelor obţinute, Uniunea Arhitecţilor din România va acorda următoarele premii:
a. un
premiu pentru proiectul câştigător care va fi realizat în Pavilionul
României din Giardini della Biennale în valoare de 2.000 Euro/net
b. un
premiu pentru pentru proiectul câştigător care va fi realizat în Noua
Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la
Veneţia în valoare de 2.000 Euro/net
c. patru nominalizări în
valoare de 500 Euro/net, indiferent de spaţiul expoziţional pentru care
se aplică. Premiile şi nominalizările se vor acorda în lei la cursul
B.N.R. din data atribuirii.
14. Participanţii la Concurs pot
depune contestaţii, numai în ceea ce priveşte modul în care au fost
respectate prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a Concursului,
la sediul Uniunii Arhitecţilor din România, strada Jean Louis Calderon
nr. 48, sector 2, cod 020038, Bucureşti, în termen de trei zile
lucrătoare de la data comunicării publice a rezultatului. Acestea vor fi
analizate şi soluţionate în termen de maximum cinci zile lucrătoare de
la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor, de către o
Comisie de soluţionare a contestaţiilor, formată din 4 membri desemnaţi
de instituţiile organizatoare.
VI. Responsabilităţile câştigătorilor
1. Echipele proiectelor declarate câştigătoare vor avea următoarele responsabilităţi:
a) realizarea
proiectului expoziţional în condiţii de calitate artistică şi tehnică
corespunzătoare, exercitându-şi cu profesionalism şi responsabilitate
totalitatea capacităţilor creatoare;
b) realizarea materialelor de prezentare a expoziţiei pentru catalogul general al Bienalei şi transmiterea acestora în timp util organizatorilor;
c) realizarea
materialelor promoţionale, prin consultare cu părţile implicate în
organizarea evenimentului; materialele pot fi comune pentru ambele
expoziţii (din Pavilionul României din Giardini della Biennale şi din
Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de
la Veneţia);
d) prezentarea adecvată a proiectelor în cadrul cataloagelor:
-
catalogul proiectului organizat în Pavilionul României din Giardini
della Biennale va fi realizat de către echipa câştigătoare, cu aprobarea
comisarului şi vicecomisarului desemnat de Ministerul Afacerilor
Externe şi Institutul Cultural Român;
- catalogul proiectului
organizat în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare
Umanistică de la Veneţia va fi realizat sub forma unui număr special al
publicaţiei Quaderni della Casa Romena di Venezia. Autorii
proiectului vor respecta normele cu privire la elaborarea catalogului
care vor fi comunicate de către comisar şi vicecomisarul desemnat de
Ministerul Afacerilor Externe şi Institutul Cultural Român, precum şi a
regulilor de redactare a publicaţiei ştiinţifice Quaderni della Casa Romena di Venezia;
e) promovarea
evenimentului în presa românească şi internaţională, cu sprijinul
părţilor implicate în organizarea evenimentului;
f) respectarea
condiţiilor contractului pe care îl vor încheia cu Ministerul Culturii
(pentru expoziţia din Pavilionul României din Giardini di Castello),
respectiv cu Institutul Cultural Român (pentru expoziţia din Noua
Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la
Veneţia) pentru materializarea conceptului expoziţional;
g) realizarea rapoartelor necesare către comisar şi vicecomisari, în situaţia în care se solicită acest lucru;
h) realizarea rapoartelor intermediare şi finale către finanţator;
i) reprezentarea ţării în cadrul evenimentelor organizate pe parcursul Bienalei;
j) întocmirea dosarului de presă al expoziţiei;
k) asigurarea,
din suma încasată, potrivit contractului încheiat cu finanţatorul, a
plăţii cheltuielilor generate de realizarea proiectului, inclusiv cele
de neutralizare a spaţiului expoziţional. În acest sens, va fi reţinută o
garanţie de către Ministerul Culturii, respectiv Institutul Cultural
Român, în vederea efectuării de către echipele câştigătoare a lucrărilor
de neutralizare;
l) realizarea proiectului expoziţional astfel încât să nu afecteze integritatea spaţiului în care va fi expus;
m) cooptarea
de cofinanţări, în situaţia în care bugetul proiectului depăşeşte
sumele alocate de Ministerul Culturii, respectiv Institutul Cultural
Român.
VII. Modalităţi de finanţare
1. Ministerul
Culturii va asigura finanţarea proiectului organizat în Pavilionul
României din Giardini della Biennale. Se va lua ca reper suma de 700.000
lei alocată în anii anteriori pentru proiectul organizat în acest
spaţiu expoziţional, cu menţiunea că această suma poate fi diminuată sau
majorată în funcţie de bugetul alocat Ministerului Culturii pentru anul
2014.
2. Institutul Cultural Român va asigura finanţarea proiectului
organizat în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare
Umanistică de la Veneţia. Se va lua ca reper suma de 148.000 lei alocată
în anii anteriori pentru proiectul organizat în acest spaţiu
expoziţional, cu menţiunea că această suma poate fi diminuată sau
majorată în funcţie de bugetul alocat Institutului Cultural Român pentru
anul 2014.
3. Institutul Cultural Român, prin Institutul Român de
Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, va asigura, din bugetul
propriu, finanţarea tipăririi catalogului proiectului organizat în Noua
Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la
Veneţia, sub forma unui număr special al publicaţiei Quaderni della Casa Romena di Venezia.
4.
Ministerul Afacerilor Externe va depune dilingenţele pentru asigurarea
spaţiilor locative la Institutul Român de Cultură şi Cercetare
Umanistică de la Veneţia pentru patru membri ai echipei proiectului
organizat în Pavilionul României, inclusiv operatori de pavilion, şi
pentru trei membri ai echipei proiectului din Noua Galerie, inclusiv
operatori de pavilion. Spaţiile locative vor fi puse la dispoziţie pe
întreaga durată a Bienalei, cât şi pe durata unei luni înainte de
deschiderea oficială a Bienalei şi pe durata a două săptămâni după
încheierea acesteia.
mai multe informatii si documentatia concursului pe http://www.icr.ro/bienala_arhitectura_venetia_2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu