joi, 24 februarie 2011

Teatrul Municipal Baia Mare prezinta Bine, mamă da' ăștia povestesc în actu' doi ce se-ntâmplă-n actu' întâi?

Teatrul Municipal Baia Mare prezinta pe 26 februarie 2011 la orele 18, premiera spectacolului:

Bine, mamă da' ăștia povestesc în actu' doi ce se-ntâmplă-n actu' întâi?

"Eram proaspăt absolvent, în 1980, cînd m-am mutat în zona Foişorului de Foc, pe strada Lirei. Acolo am scris "Bine mamă...". Nu departe locuia actriţa şi poeta Ioana Crăciunescu. Casa ei era frecventată, la ora aceea, de crema culturală a Bucureştiului. În general, cum terminam o piesă, mă grăbeam să las un exemplar în casa Ioanei, de unde ştiam că va intra pe mîine bune. Şi aşa s-a şi întîmplat. Despre "Bine mamă..." îmi amintesc că au citit-o, la ora respectivă, Alexandru Paleologu şi Mihai Şora. Filosoful Mihai Şora mi-a şi spus că "a rîs" citind-o. Un compliment extraordinar. Cineva i-a citit piesa şi lui Nichita Stănescu, în casa căruia mă aflam destul de des, hipnotizat de tot ce se putea discuta şi improviza în jurul Marelui Poet. Într-o noapte, Nichita Stănescu m-a luat pe balcon, s-a aşezat în genunchi în faţa mea şi mi-a spus "Matei, scrie teatru, scrie teatru pentru că în teatru totul mai e încă de făcut..." Momentul acesta este încă atît de viu şi esenţial pentru mine încît nu pot să-l evoc prea mult.
Tentativele unei montări cu "Bine, mamă..." n-au dat însă nici un rezultat la vremea aceea, adică prin '83, '84, '85. Faptul că piesa n-a fost acceptată de cenzură nu m-a mirat niciodată: cum să fie acceptată cînd era vorba de o revoltă pe marginea unei gropi?
"

Matei Vişniec

" Acest text al lui Vișniec este, prin excelență, un exemplu pur al teatrului poetic. Spectacolul se construiește în jurul unei metafore. Eu sper să fie cel putin surprinzător, un spectacol care să ne provoace la meditație asupra condiției noastre umane, a calității de specie. Pe scurt, vom asista la un joc final."

Szabo K. Istvan


Regia:   Szabo K. Istvan
Asistent regie: Mihai Mateescu
Muzica : Ovidiu Iloc
Decor: Mihai Vălu
Costume: Ioana Matei
Poza afiș: Romulus Boicu

Distribuţia :

Grubi – Valeriu Doran
Bruno – Doru Presecan
Pendefunda – Inna Andriucă
Investitorul – Ioan Costin
Omul cu tomberonul – Claudiu Pintican
Mama – Dana Ilie
Soldatul – Dan Cordea
Petru Mârza
Fata cu rufe murdare – Gabriela Chirilă
Primul bărbat – Mateescu Ionuț
Al doilea bărbat – Gabi del Pupo
Orbul – Vasile Pal
Mirele – Dorin Griguță
Mireasa – Diana Podăreanu


sursa

Un comentariu:

Unknown spunea...

Bună ziua,
intîmplător am găsit informații despre premiera de sambata.
V-am rămane recunoscatori daca ati schimba declarația regizorului de pe blog cu cea trimisă mai jos.
Este o modificare care a avut loc azi.
Cu respect,
Echipa TMBM
" Acest text al lui Vișniec este, prin excelență, un exemplu pur al teatrului poetic. Spectacolul se construiește în jurul unei metafore. Eu sper să fie cel putin surprinzător, un spectacol care să ne provoace la meditație asupra condiției noastre umane, a calității de specie. Pe scurt, vom asista la un joc final."



Szabó K. István