duminică, 25 septembrie 2011

Peter Callesen@Arttaste














În ultima vreme am lucrat aproape exclusiv cu hârtie albă, în diferite obiecte, bucăţi de hârtie, instalaţii şi spectacole. O mare parte din munca mea este facut din foi de hârtie A4. Acesta este, probabil, mass-media cele mai frecvente şi consumate utilizate pentru transportul de informaţii astăzi. Acesta este motivul pentru care observa foarte rar pragul de semnificaţie reală a hârtie A4. Prin adoptarea departe toate informaţiile şi pornind de la zero folosind albă goală coli de hârtie A4 pentru creaţiile mele, simt că am găsit un material care toţi suntem în măsură să se referă la, şi în acelaşi timp, foaia de hârtie A4 este neutru şi deschis pentru a umple cu sens diferit. Hârtie subţire albă dă sculpturi de hârtie o fragilitatea care subliniază tema tragică şi romantică a lucrărilor mele.

Sculpturile de hârtie taie explora transformare probabilă şi magică a foii de plat de hârtie în cifre, care extinde în spaţiul care îi înconjoară. Negativ şi absentă 2 dimensional spaţiu lăsat de tăiat, subliniază contrast cu realitatea 3 dimensionale le creează, chiar dacă cifrele bat încă de originea lor, fără posibilitatea de a scăpa. În acest sens există, de asemenea, un aspect de ceva tragic în multe din bucăţi.

Recent, am lucrat cu noţiunea de complexitate în "Diary albă", piesă. Acesta prezintă un cap de om cu un caiet de schite in centru. De la paginile cărţii creşte un complex proces de gândire, ca un peisaj imaginativ umplut cu detalii şi poveşti de basm. Această cartografiere labirint a creierului arată, la confuzie acelaşi timp, şi un sentiment de pierdut in detaliu, care, la rândul său, dezactiveaza orice listă raţională pentru un timp. Nu până când sculptura este văzută de la distanţă şi toate elementele sale întocmite în puteţi crea ordine în haosul.


Unele dintre lucrari sunt de hârtie colorată şi înrămate. Altele sunt mai mari instalaţii, cum ar fi unu la unu copii de scări şi scări făcute din hârtie albă subţire. Aceste lucrări provin de la piese anterioare, cum ar fi "Podul" şi "Still Life". Acestea se referă cu visele şi imposibil. Dar scările şi scările reprezintă o formă mult mai fragilă şi aproape sublim. Stilul de prost în fabrică anterioare sa dezvoltat intr-o estetica mai precisă. Aceste lucrări există în diferenţa dintre obiectul de zi cu zi şi recunoscut starea fragilă şi sferică şi materiale în care apar. Albul, copia idealul pur al ceva real, precum şi direcţia verticală coerentă în cea mai mare parte lucrarea mea de lucrări, ar putea indica, de asemenea, aspectul de ceva platonic sau religioase.

O altă temă întorc în munca mea este reinterpretare a povesti clasice asociate cu un interes mai general, în memorie, în legătură cu copilărie. Această temă este, de asemenea, prezent în "trecere", "Castelul", şi "Jukebox", care sunt exemple de spectacole jucăuş, care exista in tara a pierdut din copilărie - între vis şi realitate. Este în această întâlnire sau confruntare dintre aceste două condiţii, într-un fel de întrupare utopice, că aceste lucrări devin vii, de multe ori într-un mod tragicomic.

O figură continuă în spectacolele mele anterioare şi desenele mai târziu este "Dying Swan", care poate fi descris ca un hibrid între "Răţuşca cea urâtă" şi o figură umană. "Swan Dying" dezvăluie straturi diferite de identitate, şi, adesea, el se străduieşte să fie la cineva sau in alta parte sau încearcă să realiza imposibilul. El este, însă, întotdeauna se confruntă cu realitatea şi eşec. În interacţiune lui şi joc de putere cu publicul prezenţa sa fizică creează adesea o atmosfera intensa si inconfortabil. În desenele "Dying Swan" creează universul său propriu, în cazul în care el pare să fie prinse în situaţii imposibile şi cercuri, care se ocupă cu moartea, renasterea, auto-creaţie, şi auto-distrugere.

Peter Callesen

mai multe despre artist cititi pe site-ul personal
Peter Callesen

Niciun comentariu: