luni, 7 februarie 2011

Liviu Franga, laureat al Premiului Petru Creţia pentru filologie clasică, lansează “Scrisori din mica mea latinitate”



Joi, 10 februarie 2011, ora 17:00, în Rotonda Muzeului Naţional al Literaturii Române (Bd. Dacia nr. 12, Bucureşti), are loc lansarea volumului “Scrisori din mica mea latinitate” de Liviu Franga, Editura MNLR. Invitaţi: Carmen Muşat, Liviu Papadima şi Mircea Cărtărescu.

Cartea este prefaţată de Lidia Vianu, iar Anca-Cristina Dan semnează, de la Paris, textul – dens şi la obiect – „Gânduri despre clasicism în post-modernitate”, inclus la începutul acestui volum.

“Scrisorile mele nu au vrut şi nu vor altceva decât să dezgroape insula memoriei de latinitate scufundată în fiecare dintre noi, cu atât mai adânc, cu cât ne îndepărtam, de la un veac la altul, mai mult de vremea despărţirii definitive de sănătoasa limbă latină şi de vorbitorii ei pricepuţi la toate. Am dorit să vă regăsiţi în plimbările prin grădinile şi pe drumurile romane. Când vă uitaţi la un parc sau la o pasăre, să ştiţi că o faceţi, inconştient, involuntar, cu ochii, dar mai ales cu sufletul romanilor. Când vreţi să începeţi cu bine un lucru (ca să se şi termine cu bine), să ştiţi că e nevoie a păşi, adică a face primul pas, cu dreptul, ca romanii, dextro pede. Am dorit să mai ştiţi ce flori, ce animale iubeau, de care se amuzau, cu care îşi petreceau vesel timpul, cu care îşi măsurau bărbăteştile puteri. Scrisorile mele au vrut să ofere lumină descoperirii, bruşte ori lente, că noi, în realitate, suntem ei. Repet, inconştient şi involuntar.”, a scris autorul în “Observator Cultural”.

Niciun comentariu: