sâmbătă, 24 martie 2012

Lucian Taran invitat Arttaste

O stare de spirit

Sinceritatea lutului ce se transforma in obiect ceramic face ca orice actiune sa ramana imprimata fidel ca o amprenta a capacitatii si a talentului celui ce se incumeta sa-i accepte provocarea si subtila capcana a docilitatii. Fiecare civilizatie si-a imprimat esenta profunda a spiritualitatii in lut ars; lut care a tezaurizat-o si etalat-o pana in ziua de astazi.

Din perspectiva acestei simple calitati, aceasta pura sinceritate, am ales ceramica, incercand printr-o tehnica straveche sa raspund provocarilor timpului meu, propriilor mele cautari legate de timpul in care traiesc. Am sacrificat constient constructia pentru a-mi pastra libertatea si bucuria, dimensiuni importante ale existentei mele. Ma atrag, de asemenea, ludicul si senzualul care nu constituie o problema; lucrarile mele provoaca si dezinhiba, au un mesaj direct si-ti cer sa-ti asumi responsabilitatea introspectiei sincere; reprezinta o lume din care este izgonita ipocrizia si prostia. Lejeritatea exprimarii vine sa sublinieze tocmai faptul ca sunt acaparat de lipsa de fond a lumii reale, de superficialitatea ei endemica, care – ironic, nu? – o face mai buna.

Accept scoaterea mea din joc, imi accept inutilitatea dintr-o simpla si declarata incapacitate de a suferi, sunt in totalitate convins ca functiunea mea este de a intoxica, pozitiv, angrenajul social. Am o pofta intensa de mocirla (la propriu!), de noroiul puturos al descompunerii, de jocul malos la margini de ape unde atingerile devin senzuale, am o pofta sa ma petrec pe malul dintre uscat si ud nerusinat de fericit.

Imi place sa cred ca toti colectionarii mei imi sunt prieteni.

imaginile si textul au fost luate de pe site-ul oficial al artistului http://luciantaran.com/go/

















Niciun comentariu: